loading...
باشگاه خبرنگاران بسیج دانش آموزی فارس
جدید ترین اخبار سیاسی


روح الله کاویانی راد بازدید : 65 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که انتظار می‌رود وزرای خارجه ۱+۵ امروز یک شنبه دوباره به وین بازگردند تا مذاکرات را پیش ببرند.

 

 

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که انتظار میرود وزرای خارجه 1+5 امروز یک شنبه وین بازگردند تا توافق هسته‌ای با ایران را که طی دو روز گذشته به پیشرفتهای زیادی رسیده را نهایی کنند.

خبرگزاری فرانسه افزود: در آستانه ضرب الاجل سه شنبه 7 جولای، نشانه‌ها حاکی از آن است که تلاش کارشناسان فنی و سیاسی باعث شده است که حصول توافق نهایی در دسترس باشد.

خبرگزاری فارس: 
خبرگزاری فرانسه: وزرای خارجه امروز به وین برمی‌گردند

  •  
روح الله کاویانی راد بازدید : 67 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

 

لحظه به لحظه با مذاکرات وین
 
خبرگزاری میزان: در جریان مذاکرات ایران و 1+5، سخنرانی کوتاه آمانو در مقابل هتل کوبورگ، از مهمترین رخدادهای روز گذشته بود.. مذاکرات به آخرین ساعات 
خود نزدیک شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان، دور آخر مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 با توجه به ضرب الاجل 7 جولای به آخرین ساعات خود نزدیک می شود.

از سوی دیگر با نزدیک شدن به ساعات پایانی، اخبار بسیار قابل توجهی مبنی بر نزدیک شدن طرفین به یکدیگر در موضوعات مورد اختلاف منتشر می شود.

در همین زمینه، روز گذشته، یوکیو آمانو، دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور در مقابل هتل کوبورگ، بیانیه ای کوتاه اما بسیار مهم را قرائت کرد.

روح الله کاویانی راد بازدید : 104 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

 

سی ان ان اعلام کرد: وی این ویدئو را در یوتیوب منتشر کرد. این اقدام به نوعی اقدام غیر معمول برای بیان موضع ایران است. دربخش مقدماتی این تصویر صدای پیانو شنیده می شود. وی در این ویدئو تصریح کرد که شاید تا این حد به توافق نزدیک نبوده باشیم.

به گزارش نامه نیوز، در ادامه بخش هایی از صحبتهای وزیر امور خارجه کشورمان به این مضمون پخش شد:« در دقیقه نود با وجود برخی اختلافاتی که وجود دارد، ما هرگز تا این حد به یک نتیجه ی پایدار نزدیک نبوده ایم اما هیچ تضمینی وجود ندارد. رسیدن به « بله » ، مستلزم شجاعت برای مصالحه است، اعتماد به نفس برای انعطاف پذیری می خواهد، بلوغ برای منطقی بودن می خواهد، خرد برای کنار گذاشتن توهمات می خواهد و جسارت برای کنار گذاشتن عادت های دیرینه می خواهد».

روح الله کاویانی راد بازدید : 65 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

یک منبع دیپلماتیک نظامی از پیشنهاد مسکو برای فروش تجهیزات و سلاح‌های دریایی به ایران، خبر داد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک نظامی، دیروز- شنبه- در نمایشگاه بین‌المللی دفاع دریایی در سن‌پترزبورگ اعلام کرد مسکو پیشنهاد داده است تا مجموعه گسترده‌ای از تجهیزات و سلاح‌های دریایی را به ایران تحویل دهد.

 سخنگوی هیئت نظامی ایران افزود: «امروز مذاکراتی بین هیئت ایرانی و طرف روسی در نمایشگاه برگزار شد. آنها در مورد تقویت همکاری‌های دوجانبه نظامی - فنی از جمله تحویل فهرست بلندی از تجهیزات و سلاح‌های دریایی صحبت کردند.»

روح الله کاویانی راد بازدید : 57 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

 

 
وزیر امور خارجه آمریکا، پیش از دیدار با وزیر امور خارجه ایران که قرار بود در ساعت 18 عصر به وقت محلی برگزار شود، کمی دورتر از محل مذاکرات، هتل کوبورگ به دور از چشم خبرنگاران و در یک پارک عمومی به نام استات پارک به استراحت و البته شاید تبادل اطلاعات با آمریکا پرداخت.
روح الله کاویانی راد بازدید : 60 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

 

پایگاه خبری وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، در گزارش جدید خود با عنوان «استراتژی نظامی ملی ۲۰۱۵» راهبرد نظامی جدید آمریکا را در قبال تغییراتی که در وضعیت امنیت جهانی به‌وجود آمده منتشر کرد و در این سند ۱۵ صفحه‌ای نسبت به افزایش تهدیدات جدیدی که امنیت آمریکا را به خطر می‌اندازد، هشدار داده است.

به گزارش گاردین، در این گزارش که روز چهارشنبه توسط اشتون کارتر، وزیر دفاع و مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ارائه شد، کشورهای چین و روسیه به‌عنوان کشورهای پرخاشگری شناخته شده‌اند که منافع امنیتی آمریکا را مورد تهدید قرار می‌دهند. در این گزارش که پیش از این، آخرین‌بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شده بود، هشدار داده شده که چالش‌های تکنولوژیک در حال افزایش است و وضعیت ثبات جهانی رو به وخامت گذارده است.

روح الله کاویانی راد بازدید : 60 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

 

سخنان لاریجانی در واقع هشداری بود به جریان اصول گرایی که چشمان خود را باز کنند و ببیند با چه کسانی پشت یک میز می‌نشینند و دم از وحدت می‌زنند. به نظر او پایداری‌ها جریان قابل اعتمادی نیست و لاریجانی نشان داده است که سیاستمداری نیست که تخم مرغ‌های خود را در سبد کارشکن‌ها بچیند.

.

مصطفی داننده:فیلسوف سیاستمدار در آستانه توافق بزرگ وارد میدان شد تا شانه به شانه با « شیخ دیپلمات» مسیر رسیدن به توافق با کشورهای 1+5 را همراه کند. علی لاریجانی که همه او را به آرام بودن می‌شناسند در آخرین سخنرانی خود منتقدان هسته‌ای را از زیر تیر انتقاد خود گذراند تا زین پس لاریجانی متفاوتی را شاهد باشیم.
روح الله کاویانی راد بازدید : 61 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

 

آلن ایر در خصوص هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در سال پایانی جنگ تحمیلی گفت: قبول می‌کنم این خطایی بود که در اثر این خطا ایرانیان بی‌گناه کشته شدند.

«آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا که برای مذاکرات هسته ای در «وین» حاضر شده است، در پاسخ به سوالی درباره حادثه ۱۲ تیر ۱۳۶۷ که موشک هدایت شونده از ناو «یو اس اس وینسس» نیروی دریایی آمریکا به پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ ایران ایر شلیک شد و ۲۹۰ ایرانی از جمله ۶۶ کودک جان خود را از دست دادند اما آمریکا بعد از گذشت ۲۷ سال هیچ عذرخواهی نکرده گفت: معلوم است که همانطور که گفتید این یک خطای فاجعه بار بود و دولت آمریکا از خانواده های قربانیان عذرخواهی کردند. خارج از آن به این نکته بسنده می کنم بله قبول می کنم که این خطایی بود که در اثر این خطا ایرانیان بی گناه کشته شدند.

در این میان خبرنگار خبرگزاری فارس گفت که این خطای فاجعه بار چه کسی بوده است که «آلن ایر» گفت: اجازه بدهید حرفهایم را تکمیل کنم. دارم صحبت می کنم.

روح الله کاویانی راد بازدید : 70 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

 

یک مقام آمریکایی روز جمعه با بیان اینکه تعدادی از موضوعات باقی مانده در مذاکرات حل شده است، گفت نهایتا این وزرای خارجه کشورها هستند که باید تصمیمات سیاسی لازم را اتخاذ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام آمریکایی روز جمعه گفته است که در مذاکرات هفته گذشته برخی موضوعات باقی مانده میان ایران و گروه موسوم به 1+5 حل شده است.

این مقام آمریکایی بی‌نام که در جمع خبرنگاران غربی صحبت می‌کرد، گفت تعدادی از مسائل در «شب بیداری‌های» هفته گذشته حل شده است.

وی با این حال گفته است: «هیچ چیز مورد توافق نیست تا زمانی که بر سر همه چیز توافق شود. نهایتا تصمیمات سیاسی مهمی وجود دارد که تنها در سطح وزرا می‌تواند اتخاذ شود.»

به نوشته خبرگزاری فرانسه، روز گذشته همچنین یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اخیرا به تهران سفر کرده و با مقامات ایرانی دیدار داشت، در مورد نتایج این سفر گفت: «تصور می‌کنم که طرفین درک بهتری در مورد راه‌های حرکت رو به پیش به دست آورده‌اند، هرچند باید کارهای بیشتری صورت گیرد.»

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای از سه هفته قبل به صورت مداوم در شهر وین اتریش در جریان است.  باقی بودن اختلافات موجب شد تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن (9 تیر) به مدت یک هفته تمدید شود. طرفین می‌گویند تا سه‌شنبه موفقیت یا شکست قطعی گفت‌وگوها را اعلام می‌کنند و به هیچ وجه دنبال تمدید بیشتر نیستند.

روح الله کاویانی راد بازدید : 66 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

 

وزیر خارجه ایران گفت: نشانه‌های غلبه منطق بر توهم را مشاهده می‌کنم. احساس می‌کنم که طرف‌های مذاکراتی ما بالاخره درک کرده‌اند که فشار و تهدید نه تنها هیچگاه به راه حل‌های پایدار نمی‌انجامد، بلکه تنش‌ها و دشمنی‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش  فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی به آمریکا و متحدین غربی آن در 1+5 خود تاکید کرد: علیرغم پیشرفت‌هایی که در 2 سال گذشته طرفین به آن دست یافته‌اند، هیچ تضمینی به خاطر ادامه دلبستگی آنها به تداوم فشار وجود ندارد و آنها می‌بایست بین توافق و فشار یکی را انتخاب کنند.

رئیس تیم هسته‌ای ایران هشدار داد: اگر طرف‌های غربی و آمریکایی فاقد شجاعت برای مصالحه، خودباوری برای انعطاف، پختگی برای اتخاذ تصمیمات منطقی، خردمندی برای کنار گذاشتن توهمات و جسارت برای عبور از عادت‌های کهنه باشند، هیچ توافقی در کار نخواهد بود.

روح الله کاویانی راد بازدید : 62 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

 

در دولت هاشمی رفسنجانی این پرونده را از دادگاه بیرون آوردند، چرا؟ چون مصالحه کردند با آمریکا. یعنی مسئول دفتر حقوقی ریاست جمهوری این پرونده را توافق کرد که از دادگاه بیرون بیاورد و خارج از دادگاه توافق کنند.

به گزارش مشرق، ۱۲ تیر ۱۳۶۷ همان روزی است که جمهوری اسلامی توانست پس از هشت سال جنگ معادلات ابر قدرت ها را بهم بریزد و آنها را مجبور کند که نقاب از چهره بزک شده خود بردارند و با کشتن یک هواپیمای مسافربری غیرنظامی بی گناه بار دیگر جنایتی مرتکب شوند که هیچ گاه از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نخواهد شد.

این فاجعه هولناک نتیجه اش به شهادت رسیدن ۲۹۰ انسانی شد که هیچ وسیله دفاعی نداشتند و حتی هیچ گناهی هم علیه شیطان بزرگ مرتکب نشده بودند.

اما جنایت بار تر تقدیر دولت آمریکا از مردی بود که فرماندهی ناو وینسنس را بر عهده داشت. همان ناوی که هواپیما را مورد هدف قرار داده بود و ویلیام راجرز ملعون نشان شجاعت به سینه خود آویخت و هنوز هم حتی یکبار کسی از مدعیان حقوق بشر غربی از وی نپرسیده است که دقیقا این نشان برای چه در کنار افتخارات تو ثبت شده است؟

روح الله کاویانی راد بازدید : 57 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

 

يك روز صبح در خانه جديدم در حومه واشنگتن جلو آينه ايستاده بودم و در فكر بودم كه چرا سلطنت بر عكس تمامي آنچه از كودكي به من گفته‌اند درست نيست.

به گزارش افکارنیوز، از قدیم گفته اند که «كشتي بان را سياستي دگر آمد» امريكا در سال ۱۹۸۵ بازي ديگري را آغاز كرد. از سويي فعال‌تر وارد عمل در نيروهاي جناح سلطنت‌طلب شد، و از ديگر سو چون اين مجموعه را براي براندازي جمهوري اسلامي مناسب نمي‌دانست، بيشتر نيروي آنان را براي گردآوري خبر و اطلاعات و ايجاد سر و صداي تبليغاتي مي‌خواست تا از ضربه‌هاي به قول خود تروريستي جمهوري اسلامي تا حد ممكن مصون بماند. ضمن آن كه سر و صداي اين جمع را در معاملاتش با ايران به عنوان برگي در دست براي معامله داشته باشد.

روح الله کاویانی راد بازدید : 67 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

 

عضو شورای شهر شیراز:

شیراز - عضو شورای شهر شیراز گفت: آنچه امروز باید در انتخاب استاندارد مدنظر قرار داده شود عمرانی بودن استاندار آینده فارس است.

کمال پاک‌فطرت در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه شیراز و فارس مشکلات زیادی را به دلیل سیاسی بودن بیش‌ازاندازه شاهد بوده اند افزود: متأسفانه گزینه‌های سیاسی استانداری فارس تاکنون نتوانسته‌اند حرکت قابل قبولی برای استان داشته باشند.

وی ادامه داد: آنچه امروز از عقب‌افتادگی و عدم توسعه فارس شاهد هستیم به دلیل نگاه‌های سیاسی موجود در استان است درحالی‌که امروز باید اولویت عمرانی را برای استاندار آینده فارس مدنظر قرارداد.

عضو شورای شهر شیراز تأکید کرد: فارس استانی سیاست زده‌شده و به همین دلیل آنچه مردم برای توسعه فارس انتظار دارند روی نمی‌دهد.

روح الله کاویانی راد بازدید : 62 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

 

ماراتون مذاکرات هسته ای دور آخر خود را 
سپری می کند

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس:
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ماراتون مذاکرات هسته ای دور آخر خود را سپری می کند و حق ادامه غنی سازی و لغو کامل تحریمها حق مسلم ایران اسلامی است و باید دنیا و ابر قدرتهای جهان به این حق احترام بگذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاستهای خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پردیس خبر در جریان دور جدید مذاکرات 1+5 در مورد روند مذاکرات با دیدگاه ایران اسلامی گفت: حق ادامه غنی سازی و لغوکامل تحریم ها حق مسلم ایران اسلامی است و باید دنیا و ابرقدرت های جهان این حق را مورد احترام قرار داده و به رسمیت بشناسند.

وی تصریح کرد: ماراتون مذاکرات هسته ای دور آخر خود را سپری می کند زیرا دو طرف از خواسته ها و مطالبات یکدیگر کاملاً خبر دارند.

روح الله کاویانی راد بازدید : 70 جمعه 12 تیر 1394 نظرات (0)

 

در حالی که مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در وین عملاً در وقت اضافه پس از ضرب الاجل اولیه در جریان است، اخبار رسانه های بین المللی به طور فزاینده ای از حصول پیشرفت در مذاکرات حکایت دارند. در همین راستا، شبکه خبری «المنار» در خبری فوری از آغاز تدوین قطعنامه لغو تحریم های ایران در شورای امنیت سازمان ملل خبر داده است.

شبکه تلویزیونی «المنار» در خبری فوری اعلام کرد کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل که در موضوع هسته ای طرف مذاکره با ایران هستند، کار تدوین قطعنامه ای به منظور لغو تحریم های موجود علیه ایران را آغاز کرده اند.

روح الله کاویانی راد بازدید : 60 جمعه 12 تیر 1394 نظرات (0)

 

در روز 12 تیرماه 1367،ناو آمریکایی «وینسنس»،یک فروند هواپیمای مسافربری ‏ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه 290 سرنشین آن را به شهادت رساند. این خبری بود که در زمان خودش با بهت فراوان از سوی رسانه‌‏های جهان منتشر شد.

به گزارش نامه نیوز، بر اساس گزارش‏‌های تکمیل شده بعدی مشخص شد که در روز 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏‌ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏‌های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام،به دلیل شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس سقوط کرد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران زن و کودک بودند.

تعداد صفحات : 12

درباره ما
اخبار سیاسی خبرنگاری واحد مقاومت شاهد سید احمد خمینی(ره) www.s-a-khomayni.rzb.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر کلی شما درمورد مطالب چیست؟
    آموزش خبرنگاری

    آموزش خبرنگاری

    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 101
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 2,182
  • بازدید سال : 9,959
  • بازدید کلی : 33,721
  • کدهای اختصاصی
    باشگاه خبرنگاران بسیج فارس
       www.Bdfnews.rzb.ir
    Image by Cool Text: Free Graphics Generator - Edit Image

    ???? ?????? ????????

    کمک به سازمان خيريه محک

    Email: Bdfnews@chmail.ir sms: 50002140

    ابزار ساخت متن های متحرک

    پیچک